söndag 21 augusti 2011

Vättern idag

Ingemar från Mjölby o jag var på Vättern för att försöka trolla upp nån Röding eller Sik. Utgick från Hästholmen som vanligt.
Klart.se hade lovat 4 m/s men det blåste nog allt lite mer, åtminstone i början. Ganska grov sjö så jag blev min vana trogen sjösjuk omedelbart. Något bättre när jag satt framåtvänd så det blev så att jag styrde mesta tiden.

Ganska trögt fiske, vi fick en 49 cm efter nån timme men sen var det dött bra länge. När vi skulle riva för en längre förflyttning satt det en liten på ena spöt som vi inte märkt av. 42cm var den.

En av Ingemars bekanta, en väldigt duktig Vätternfiskare, fick några Sikar och några godkända Rödingar så det var nog inte bara fiskens fel att vi fick dåligt?

När vi sen gick mot hamn för att avsluta fick vi två Rödingar till, en 43:a och Ingemar tog dagens största, 58cm. Den var förstås den enda som vi behöll. Kul ändå trots sjögång och halvbra fiske. Sol o fint mest hela dan, rätt röd i nyllet nu.


Förstlingen, 49 cm.



Nr två, 42 cm.



Ingemars 58:a.




.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar