lördag 27 augusti 2011

Norgesafari 2011 Lördag 13/8 Sista dagens fiske

Självklart kommer det fina vädret lagom till man ska hem...
Stack tillbaks till plattfisksundet. Inte mycket bättre idag tyvärr. Benny fick tre Sandskäddor, Peter en liten Torsk och äntligen kom det upp en Knot, visserligen ingen Fenknot men ändå.

Dan fick inte ett skit här i vanlig ordning och drog vidare ner i sundet där han fann några Blekor av mindre modell. Vi for också dit och Peter fick en mattorsk.

Åkte sen upp till andra metstället uppe vid stora ön. Idag var det perfekt drifthastighet och vi drog några Långor och lite annat smått. Sen fick jag en mycket efterlängtad Glasvar. Liten dock så jag tog ett kort och släppte i den igen. Efter tio minuter slog det mig. Helvete, vår Glasvarslista är ju inte full ( vi har inte fått 10 varar än). Jag har släppt i en listfisk utan att mäta... Till saken hör att jag har gjort det förr med andra fiskar.

-Nu ska jag anropa Dan och få skäll igen, sade jag till Peter.

-Dan, jag har fått en Glasvar.

-Grattis hur lång var den?

-Ähum...

-Du släppte väl inte i den utan att mäta, va?

-Jo...

-Du é en idiot!

-Jag vet...


Vi fiskade vidare och sen fick jag ett fint hugg, upp kommer en Glasvar till, en stor fin platta. Ja, jag mätte den väldigt noga innan jag returnerade den. Delad förstaplats! Fin avslutningsfisk. Och mer tur än jag förtjänat, jag vet.





Knoten, ingen bamse men de är väldigt fina.



Torsk till baljan



Listfisk in spe.



Den var bättre! 53 cm, delat rekord.



.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar