onsdag 17 augusti 2011

Norgesafari 2011 Måndag 8/8

Det var väldigt lugnt och soligt väder idag så vi beslutade att åka ut mot öppna havet. Vi for till färjorna mellan Kristiansund-Tustna. Hade fått tips av en tysk att det skulle vara bättre fiske där ute.
Väl ute gick det en lång dyning som gjode att jag blev sjösjuk per omgående, jag tål inte långa dyningar, mår illa direkt. Härdade ut en timme, inget fiske att tala om. Dan fick en liten Blåkäxa.

Drog oss sen in mellan öarna och metade ganska grunt, målet var plattfisk men vi fick bara några Småtorskar. Lade oss "nedströms" en fiskodling och jag fick ett bautanapp på mit 9 fots häcklespö med den gamla Daiwahaspeln på. Stack med rätt mycket lina så jag backade efter fisken för säkerhets skull.

Till slut kunde jag bärga en fin Storsej på 85 cm, 6880 gram. Strax därefter blåste det upp med stark sjögång varvid beslutade att avbryta och gå hem. Det var inget vidare att gå tvärs över hela fjorden i sned motsjö. Blött...

Tog upp min båt på trailern och förberedde för morgondagens utflykt till ett älvos vi misstänker håller plattfisk.



Denna fina Torsk på dryga 10kg tog en tysk just utanför campingen, han var helt överlycklig och familjens hjälte.




Sej,  6880gr, 85cm.




.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar