måndag 1 augusti 2011

Röding - Benny, 1 - 0.

Det va la fan va de va svårt å lura en Röding på VJ...

Ett par timmars idogt elmotorsbackande och ekolodsstirrande gjorde mig intet klokare i denna gren. Såg en del fina ekon på 27-33 meter. Står strax ovan botten, verkar dock inte vara rovfisk, men de ser för stora ut för att vara nåt annat... jag blir icke klok på detta,

Om de (rödingarna alltså) tror att jag ger mig så här lätt tror de vääldigt fel vill jag bara meddela. Varv tvungen att tröstpimpla några oskyldiga abborrar innan hemfärd. Två små och en skaplig. Nu är det slutfiskat för min del denna vecka.
Packning inför Norge, bärplockning, potatisskörd, gräsklippning, biltvätt, tvätta fönstren på huset......................................................

I brist på rödingbilder fick jag plåta ekolodet.



Den är ju t.o.m röd på ekolodet?




Ekolodsbilden visar en abborre som stigit på expresshissen uppåt.



.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar