söndag 26 september 2010

Norge Summering Fiskar

Årets Safari blev lyckad även artmässigt. 24 arter varav två nya. Följande fiskarter kom upp:

Torsk
Bleka
Glyskolja
Långa
Lubb
Kolja
Vitling
Kummel (Ny)
Gråsej
Berggylta
Blågylta
Stensnultra
Skärsnultra
Glasvar
Rödspätta
Sandskädda
Mindre Kungsfisk
Större Kungsfisk
Blåkäxa
Hågäl
Knot
Fenknot (Ny)
Makrill
Horngädda

Vinnare antal arter blev Tomas som fick 22 arter, Peter och Dan delad tvåa med 15 vardera och Benny sist med bara 13 arter. Som försvar kan jag endast anföra att jag körde med färre och större krok i jakten på större individer vilket resulterade i färre napp, särskilt från "småarterna". Kass ursäkt, jag vet... Vänta! Nu kom jag på en till: Detta var bara min andra gång i Norge, de andra har varit mer än 10 ggr var!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar