torsdag 6 september 2012

Norgesafari 2012 Lör 25 augusti

Sista fiskedagen, trååkigt.... kunde lätt stannat en vecka till. Lite trötta o lata tar vi sundet igen, det är lätt att fiska där. Rent tekniskt alltså, att få fatt i nån fisk kan vara värre... Fråga Dan o Christer, de hade inget bra fiske här. Peter o Benny hittade en fläck på kanske 100 m2 redan första försöket i början på veckan och där har det nappat fisk så länge det funnits driftmöjligheter.

Vi för några Knotar och några Sandskäddor i mer beskedligt format än tidigare, men ändock fina, man blir snabbt bortskämd. Sedan drar Peter resans överraskning, en liten Marulk på 41 cm!
 Rätt snopna blev vi även om vi vet att chansen finns.

Dans sura kommentar var:
-Man får bara en Marulk i livet, nu har du fått din.

Drar oss ut mot U-båten för lite driftmete på semidjup. Jag får nytt PB på Kolja igen, denna gång 57 cm.
Peter får till slut lite Sejrevanch via en fin fisk som är 1 cm längre än min galning från igår men väger endast 4300 gram. Tur då för Peter att det är längd o inte vikt som vi räknar...

Den andra båten har tyvärr dåligt fiske idag och drar sig hemåt för lite avslutande Makrillfiske att ta med hem. Vi lägger oss för en sista drift i sundet igen, jag vill också ha en Marulk. Vad är det för odds på den, måntro? Jag hade säkert fått en men då får vi ett anrop från Dan att han ryckt av startsnöret och driver fritt. Assistans önskas. Vi far dit och räddar dem när de har endast 10 meter kvar till en ö. Bogsering till hamn och upptagning av båtarna inför morgondagens hemresa.




Rätt vanlig fångst på lite grundare vatten. Ger tyvärr inga poäng.




Måste bara slänga in en bild på en Knot igen. Jag älskar looken på dessa firrar.




Looken på på den här gillade jag inte lika mycket när den tittade upp över ytan. Peters Marulk.




Peter bänder Sej i stark drift, styvt jobb.




Belöningen var denna skönhet.




Rescue Team Safari kommer till undsättning. 




Ettan och fyran i tävlingen. Resultaträkning kommer. Frun var inte lika glad som jag över att få hem Grönspättan igen, hon tycker inte den är snygg. Fruntimmer har ingen smak...





.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar