söndag 12 augusti 2012

Lätt att jag hade vunnit Let´s Dance.

Körde med röjsågen i högt gräs o elände när jag tyckte flugorna började bli välan närgångna. Tittade ner och ser att byxor och tröja är full med arga getingar som gör sitt bästa för att köra in gadden i mitt arma fläsk.

Det var då jag kvalade in till Let´s Dance. Under höga rop och muntra skutt förpassade jag mig å det kvickaste därifrån. Klarade mig undan med endast två stick, ett i vaden o ett på knät. När jag gått in för att kyla med is kryper det fram en rackare ur fickan men den lyckades vi ta kål på innan den stack.


Svaret på gårdagens fråga är en löstagbar spöbutt eller vad man nu ska kalla det. Idén är att ha den hängande i bältet för att snabbt kunna trä på den vid uppvevning och drill vid det tunga havsfisket. Efter en veckas mördarpumpande med ett tunnt spö inkört i veka livet ser det ut som man erhållit en bättre pungspark.
Ja, jag vet att det finns spöbälten men gillar dem inte. Inte säkert detta funkar heller, men testa kan man ju alltid.


Känns lite bättre än en naken kryssbutt ialla fall.




.

3 kommentarer:

  1. Kanske lite farlig att ha i bältet vid fikat i Arvika......

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du tänker på Volvoraggarna vi alltid ser när vi tankar på Shellmacken där? Ja, vi har ju blivit skällda för bögjävlar där förr. De är nyanserade o fina killar...

      Radera