torsdag 9 augusti 2012

Jävlar i min lilla låda!

Agnlåda alltså... Tidigare har jag haft en Haribo plastburk att förvara det skurna agnet och räkorna i. Det blir ganska snabbt äckligt om det är varmt eller regnar. Tänkarmössan på...hmm....

Eureka! En liten ask med kyla i ! Sagt o gjort, bara att börja snickra. Blev rätt bra tycker jag själv, åtminstone nu innan jag provat :-)

Låda i 12 mm marinplyfa med en isklamp i och ett aluminiumgaller uppepå klampen. Dräneringsspringor i botten så spa´t kan rinna av. På gallret lägger man alltså fiskstrimlorna och de klippta räkorna.



Pandoras ask.




Vem säger att grönsaker inte har några känslor? Titta då på detta kärvänliga par jag tog på bar gärning i trädgårdslandet igår, nu vet vi hur morötter förökar sig...





.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar