söndag 9 oktober 2011

Fel åt rätt håll.

För en gång skull hade Klart.se fel åt rätt håll. Igår kväll lovade de 8 m/s men när jag slog upp de ljusblå i morse var det helt vindstilla. Frost i gräset visserligen men det får man ta i oktober.

Hade tänkt greja hemma idag men de planerna kastade jag överbord med omedelbar verkan när jag fick se vädret.

Valet stod mellan en repris på gårdagens abborrfiske eller en VJ-tur efter gös. Abborren vann, dvs jag åkte och fiskade gös.

Helt blankt på sjön när jag kom ner, en underbar höstdag. Klippte på en liten gös i första nedsläppet.
-Aha, de är på hugget idag! Nja, blev svaret på det, fick fyra eller fem, alla i mindre format. Såg inte så mycket fisk på lodet heller, ett par av de jag såg högg på jiggen men var de övriga befinner sig vete tusan.
Kanske bättre att byta sjö ett tag eller köra lite abborre eller gädda istället?

Började blåsa fram på eftermiddagen så jag avslutade tidigt.




Lugnt på förmiddagen



Ge hit! Jag såg den först!



Blåsigare på eftermiddagen




.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar