torsdag 12 maj 2011

Ja dessa turister

Hörde avlägsna röster från land över den stilla sjön tidigare ikväll. Såg tre gubbs som stod och kastade från land en bit bort.
Mats har fiskerätten i sjön men inte i hela, så jag tänkte det var folk från annan del av sjön.

När jag fiskat klart och rodde hemåt stod de och väntade på mig. -Hello, did you get something? På bruten engelska. Polacker.

Kan vi låna din båt en stund? Efter jag förklarat hur det funkar med fiskandet i sverige frågar de om jag kunde lova dem att fiska.

De var väldigt trevliga och såg väldigt besvikna ut när jag sade att det var inget jag kunde lova.

Fina grejer men inte en aning om att man inte kan fiska som man vill i sverige. Nu vet dom det ialla fall...

Fisket var skit, fick en abborre på jigg, 14 cm ungefär. Tappade en riktigt fin gädda på halvmeterdjupt vatten. Jäklar vilken virvel det blev efter den. Klippte jiggen två gånger, men jag fick den inte att fästa.

I morgon drar vi ner till Dan i Ullared, fiske i Öresund på lördag, plattisar och näbbisar är det vi hoppas på där.
Stay tuned for comming report. (Fick ju prata engelska i 10 minuter med polackerna och då är det svårt att prata svenska sen :)   




.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar