onsdag 14 augusti 2013

Close cut!

Försöker undvika att strö omkring engelska uttryck, men kommer inte på nåt bättre för detta inlägg. Nära ögat var det inte, utan i andra änden av kroppen så att säga...

Gör en offensiv i vedhögen på kvällarna nu, stod med motorsågen och "skulle bara" fimpa sista biten på stocken. Satte foten på för att den inte skulle snurra. När biten gick av hade jag vikten lite på fel fot och högerfoten slank ner jämte svärdet på motorsågen.

Blev helt iskall och väntade på smärtan. Nä, inget kändes. Jag är inte religiös, men medlemsskapet i Jehovas var nära när jag insåg att jag klarat mig helskinnad!
Ibland ska man ha tur. Hade inte ens enligt eget förmenande gjort mig förtjänt av denna smala lycka som jag fick mig tilldelad.

Fruns uppmuntrande kommentar var: -Ja se där, ja! Tala om detta för Emil (äldste sonen, predikar ofta sågsäkerhet för sin gamle far) så får du höra vad han säger.

Gjorde jag inte, kan jag meddela, såå illa korkad är jag inte  :-)

Norgeresan hängde på ett hår där kan man säga...Phu!!!  //Benny



Insida höger stövel. 


.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar