tisdag 21 februari 2012

"Ja lycka till då"

Det var den glada hälsningen jag fick av kvinnan vars tomt man korsar på vägen ut till Sommens is.
-Meen, förihelvete! Det var den fisketuren det, tänkte jag. Oh, så rätt jag fick.

Som jag nämnt tidigare är det en bra bit att knalla till favvostället, drygt 1,5 km. Tog flytoverallen över armen och skryllan på ryggen, riktigt lyckat drag. Tenderar att bli sjöblöt av den promenixen annars.

Hade faktisk riktig feeling, bortsett från katastrofhälsningen i början då... Runt nollan, lite vind o växlande molninghet. Hade dock en misstanke om att barometern fallit men glömde kolla innan jag for hemifrån.

På detta stället brukar det kunna smälla på Abborre direkt om de är hemma. Så icke idag, tog en timme och 6-7 hål innan första klev på. Riktigt trögt idag också, totalt 7 st varav fyra stekisar, två fina honor på ca 200 gram blev toppfiskarna.

Nu får det fasen lossna snart! Till helgen blir det satsning på Rundsjön. Har spanat ut ett område med hjälp av tidigare loggningar. Ska släpa med ekolodet och fingranska grundkanterna i sökandet efter de större Abborrarna, nånstans måste de ju finnas. Eller???


Är faktiskt ett 135-hål, ser så litet ut...



.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar