lördag 25 juni 2011

En gång fiskade jag två gånger

På förmiddagen åkte jag till Sommen med främsta avsikt att logga ett grund och även den plats vi fick de fina norsabborrarna i vintras. Hade positionerna i handgps:en så det var ingen match att hitta dit. Grundet är väldigt litet och brant och består av stora block.

Det sitter säkert mer än en ankarlina där misstänker jag. Höll på att bli en till idag, tog ca 20 minuters idogt flängande och körande innan draggen släppte.

När jag loggat färdigt fiskade jag lite abborre, mest pimpel men även några kast med jigg. Fick 6 borrar o en gädda på ettofem. Största borren ca tre hg.


Loggning pågår. WP 104 är där jag fick en av Rödingarna i vintras. 



Sommengäddan


Äldste sonen Emil med flickvän kom på besök på eftermiddagen. När den grillade fläskfilén var uppäten åkte vi en kortis till Häradssjön. Varsitt jiggspö medtogs. Diverse småabborrar och en gädda. Emil tog en fin borre som ses på bild nedan. Allt retur förstås.



Emil med fin Abborre från Häradssjön



.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar