måndag 27 juni 2011

Elva

Stycken gösar blev det i gårkväll. Hittade en fläck på en liten lerkant med fina ekon, se bilden nedan. Lade i markören när första nappet kom, på en Vectra med död mört.

Bytte sen till den dillfärgade Shakern och fick totalt 7 gösar på mindre än 20 minuter. Driftade flera gånger förbi bojen och det högg "hela tiden".Tyvärr var de väldigt små, endast en över måttet, 45 cm.

Lade mig sen på en annan kant, 7 meter under båten och metade en stund. En kort huggperiod gav 2 gösar och en missad. Tog en på kastjigg och slutligen en på 2700 på metet när jag just bestämt mig för att plocka upp och åka hem. Klockan var då ca 21.00.

Med hem följde två st fiskar, en på 52 cm och en på 62cm-1850gr.

Om allt funkar åker Mats och jag en metrunda på onsdag efter jobbet. Får passa på nu, nästa vecka är jag på jobbresa och kan därför inte fiska. Hur ska det gå, får lite abstinens redan tror jag bestämt...


Skolexempel. Gösar på botten och betesfisk däröver!



62cm 1800gr



2700gr



.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar