torsdag 6 januari 2011

Test av isekolodet.

Var på Rundsjön med Karl-Evert. Jag körde balans och han vertikal med maggot. Letade runt 5-6 meter eftersom de varit där tidigare men icke.

Karl-Evert, inte FF idag men bra nära...



K-E var till o med nere till 17 meter utan resultat. Vi fiskade oss över en vik mot en plats där vi skulle gå iland och fika. När jag kom in på 3,5 meter nappade det plötsligt, ett par mindre fiskar. I nästa hål sög det till rejält, borren på bilden nedan tog den nymodifierade Biltemabalansaren. Runt tre hg kanske.

Vacker! Abborren alltså...


 Efter kaffet drog vi oss utmed norra kanten på 3-5 meter utan fler fiskar. Karl-Evert gick hemåt medan jag letade efter grundet som låg här i somras, men nu var det försvunnet... när jag kör efter GPS:en i båten hittar jag det jämt...konstigt...

Drog mig mot bilen och hämtade ekolodet, borrade ett par hål och startade upp. Det såg bra ut. Fick 6 fiskar på 4,9 meters djup. Det fanns nog fler att hämta men klockan var halv tre så det var dags att ge sig.

Jobbigt som f att gå på isen, föret varierar mellan 15cm snö upp till 20cm snö+15cm vatten och allt som tänkas kan däremellan, inklusive dubbelis som bara nästan bär... Tungt att gå, blir inga längre marscher. Det suger i kontorsråttebena.

Två besvikna katter mötte mig vid hemkomsten, förklarade att allt släppts tillbaks, men de såg väldigt skeptiska ut. -Han har nog inget fått, såg de ut att tänka.

Spåret efter en fisk på väg upp.



Riggat och klart.



.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar