torsdag 21 juli 2011

Göslös

Så hände det då till sist. En göslös tur på Essjön. Men det var så jäkla nära, bommade två napp, varav jag kände den ena, troligen en liten rackare. Tappade sen en på runt 1,6 vid båtkanten. Ja, jag tycker fortfarande det är omanligt att använda håv  ;-)

Lämnade jiggspöt hemma, förenade lite nytta med nöje, plippade in ett antal intressanta koordinater från sjökortet i vår Norska fjord vi ska till. Några grund, djupliggande sandbotten och ett ställe med nästan 500 meters djup. (Det är nog där jag kommer att tappa i den nya spöhållaren med fem spön i?)

Fick trösta mig med 8 små pimpelabborrar och en liten överaskning, en sarv!
 I morgon är sista dagen på jobbet innan semestern så nu blir det fiskestopp några dagar. Kanske kan bli nåt i slutet nästa vecka. Är riktigt sugen på Sommen...


Sarv på pimpel, 23cm.



Mellan Grund 86m och 493m är det 700 meter avstånd. Det är brant det... och jag tror inte lutningen är linjär heller.



.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar