lördag 9 juli 2011

Back in business

Efter en vecka på resande fot är det äntligen fiskedags igen.

Det var tur att jobbresan inte var längre för då hade jag nog svultit ihjäl. Det sägs att i Italien är maten så underbar. Kan nån säga mig vad som är så himla fantastiskt med spagetti, små sura jävla oliver och vitt bröd??? Jag bara frågar...

De två sista dagarna var vi i Turkiet och där är maten godare, tyvärr blir man magsjuk istället så inte blir man särskilt fet där heller.

Nåväl, nu är det värsta över och därför åkte jag till Essjön för att återuppta det pelagiska vertikalfisket.  Inte ett napp.

Övergick småningom till kastjigg och fick 6 gösar och drygt tio abborrar, alla sk stekabborrar. Men jag tog inte hem några idag. Gösarna var alla under måttet. Den minsta fick jag dock på pimpel, den var inte så bredaxlad om man säger så...


Pimpelgös



Utsikt från byn La Morra



.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar