söndag 31 juli 2011

Glan

Var med Ingemar från Mjölby på Glan för en heldag gösvertikal. Jäkla stor sjö alltså... Knappt en ö så långt ögat når. Var ska man börja?? Som tur var hade Ingemar varit här innan och hade ett hum.
Vi var ute välan tidigt på dagen och hade det riktigt trögt ett tag.

Efter nån timme släppte det och vi började hala gös i rask takt. Inga bjässar men roliga fiskar. Ingemar tappade en med delfinerna besläktad gädda precis i ytan, en dryg trea tippade vi.
Gösarna högg främst på Fin-S i diskreta färger men några föll offer för Shaker och Vectra/mört.

Klockan fyra kom en rejäl regnskur med vidhängande stark vind, ingen hit på denna sjö kan jag intyga. Men det var bra träning inför nästa vecka...

Lagom till det började lätta på efter en sysslolös timme fick vi lite styrningstrubbel med Ingemars båt och fick avbryta, det var lite surt så klart eftersom vi trodde oss ha det bästa fisket framför oss,  men säkerheten går först. Vi får ta en revanschtur i höst...


Full fräs ut på böljan den blå. Eller mer brun, faktiskt...



Skaplig



Mer svart/silvriga än jag sett tidigare. Snygga.



Jag fick också fina, detta är inte min största för dagen, vet inte varför jag ser så sur ut?


Fanns en del mindre också.


I hamn. Fan va grejer man släpar med sig...



.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar