måndag 4 mars 2013

Inget varar för evigt

Eftersom jag inte är speciellt morgonpigg av mig, hade
jag bestämt mig för att testa lite tidigare än vanligt idag.
Strax innan 7 satt jag på isen o pimplade, men drygt
5 timmars fiske gav bara två abborrar o en gädda.
Det värsta var väl att min tid som framgångsrik
pimpelfiskare kanske tog slut idag, fick nämligen
ett riktigt bottennapp med min kära balansare.
Höll på o krånglade med dragräddaren i säkert en
halvtimme innan jag fick loss den, men bara för att
upptäcka att noskroken gått av när jag fick upp den.
Kommer att vända upp o ner på landets
sportfiskebutiker i jakten på fler likadana!  // Dan




Min stympade favorit


1 kommentar:

  1. Min Lucky John rönte samma öde efter lång o trogen tjänst.
    Bra karl reder sig själj, tänkte jag och klippte helt sonika bort resten av kroken och fiskade vidare som om ingenting hänt.

    Kör fortfarande med den balansaren ibland och har faktiskt inte märkt nån större skillnad i krokningsprocent...

    De flesta sitter i trekroken eller baktill. Något som däremot märks är att antalet tappade fiska pga frontkroken fastnar i iskanten minskat avsevärt. Tänk på den du!

    SvaraRadera