måndag 7 maj 2012

Strumming och Buckling.

Som 08-an hade sagt...

Asmin, Peter och Benny. Tre män i en båt styrde i söndags eftermiddag kosan ut på havet för lite strömmingsfiske. Nytt ställe skulle testas, senaste åren har firrarna i Verkebäck blivit allt mindre.

Här var det klart bättre och inget att klaga på vad gäller antalet heller. Ett par riktigt fina på topp och klart godkänd medelstorlek. Peter visade sig vara kvällens Strömmingsfantom nr ett. Han tog både störst o flest.
Jag gjorde slät figur innan jag kom på rätta knycken. Har alltid pilkat rakt ner tidigare med gott resultat, men här gav kasttekniken betydligt både fler o större.

Totalt fick vi ca 25 kg ihop. Jag, som är känd som en ovanligt smart kille tog hem sju i "rökstorlek" och ett tjog lite mindre som agn till kommande fisken. Lagom jobb när man kommer hem kl 22 en söndagskväll. Resten tog Peter o Asmin hand om. Grattis!




Asmin hänger tvätt.




Ha! Jag visste väl det, balanspirk funkar till det mesta...




Peter fick även en grann Borre!





Bucklingen doftar ljuvligt i köket tycker doggarna o jag alltså, frun inte lika överväldigad.






.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar