söndag 6 mars 2011

Söndagsfiske

De senaste tre helgerna har fisket på lördagarna varit skapligt men söndagarna sämre. Så även denna helg.

Åkte ensam till Sommen, traskade de 1,6 kilometrarna upp till vårt bästa abborrställe. Fick en direkt i första hålet, en "enhektos" men sen blev det värre. Körde på i två timmar, borrade kanske 15 hål och fick 6 st totalt.
Orkade inte gå runt och leta mer, räknade ut på Google Earth att Peter o jag gick drygt 7 km igår...

Åkte till Rundsjön istället, tog bilen ut på isen och fiskade av några kända ställen. 22 abborrar, bara smått.
Får väl åka hem till frun o vara lite social som omväxling... och vad slutade det med då? Jo just det, en söndagspromenad, just vad jag önskat mig hela dan...


Tog ingen bild idag men lägger in en från i somras, bara några månader kvar. Till årets sommar då, inte den förra alltså...

I mitt nästa liv vill jag bli en katt...


.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar