söndag 13 februari 2011

Börjar bli långrandigt

med vintern nu!

Ska tydligen bli en kallperiod på nån vecka framåt. Jag vill inte ha mer kyla o elände nu. Pimpelfisket är o förblir ett surrogat för "riktigt" fiske för mig.

Men, men, det kommer väl en vår vad det lider.
Har fixat iordning två mörtstugor, när det blir mildare ska de i, vill ha tag i lite mört för att prova ismete efter gädda, var länge sen nu. Blev lite sugen igår när jag fick gäddan på pimpel...

Var ute några timmar idag också, minus 15 när jag kom ner till sjön, ändå var jag inte där förrän vid tiotiden. Dimman låg tät men efter nån timme skingrades den och sen blev det varm o skönt i solen. Nästan vindstilla var det också.

Abborrarna var väldigt tröga idag, fick max 15 st. Träffade en annan pimplare på sjön o han sade samma sak; Trögt.



En skaplig på balans blev det till sist.



.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar