tisdag 17 augusti 2010

Jakt

Bryter av med ett litet inlägg om jakt.
Var ute ikväll för lite smygjakt på råbock,var ju bockpremiär i dag 16/8.
Det var rent av skitväder i kväll men vad gör det, premiär är premiär.
Kom ut till jaktmarkerna vid 18-tiden satt på ett ställe ca en halvtimme sen fick jag nog av blåsten, så jag börjad smyga runt lite på marken, satte mej i kanten av en fälla som har gett en del skapliga bockar genom åren. Rätt som det var så står det get med en kid mitt ute på fällan, men ingen bock.
Väntade till strax efter 20.00 smög sedan ner till en vall med härligt böljande gräs, och kan man tänka sej stog det inte en bock mitt på vallen mumsade av det frodiga gräset ca 200 m bort. Vinden i ansiktet så det var ju bara att göra en försiktig ansmygning och se om lyckan var med mej eller bocken. efter ca 20 min så talade gammla Bettan och det blev ett lyckat skott. En bock med fyra taggar hade fått bita i gräset.
Så det var en bra början på jakt året.
Tyvärr inga bilder, min kamera och jag har inte träffats sedan vi flyttade. Vi får hoppas att vi träffas innom en snar framtid, annars får kamran inte följa med till NORGE, Hej o hå snart är vi där
Peter

1 kommentar:

  1. Grattis Peter!
    Du kan ju försöka få Benny att förstå att livet
    inte bara e fiske(det finns ju jakt oxå).

    SvaraRadera