söndag 15 augusti 2010

Hämnden är ljuv

Igår fick jag sitta å glo på dem på ekolodet då jag inte hade några hela pimpelgrejer med. Men idag fick de åka hiss minsann!

Ett femtontal abborrar och fyra smågösar. Tog 11 borrar till grannen resten retur. Tappade många, de är så jäkla pigga så de flänger sig loss från pirken. Hade med ett 7´ mjukt spö med liten haspel och balanspirk, på det fick jag det mesta men även rent pimpel gav några.

Första hugget var på en vertikalgummimask med stingerkrok, det satt en borre på stora kroken och en på stingern, tyvärr blev det stolpe ut när den ene lossade precis över båtkanten annars hade jag fått min första doublé på samma drag så att säga.



Största ca 3hg

3 kommentarer:

  1. Menar du ett mjukt spö för att vara ditt, eller menar du ett mjukt spö????

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Jag menade mjukt spö, raka motsatsen till vad du kommer att få i Norge!

    SvaraRadera