fredag 6 maj 2011

Meka Linder 400 2.2

Lanterna är bra att ha när man färdas på de stora vida haven. Köpte en på kvalitétsvaruhuste Biltema för ett par år sen, en vit rundstrålande med dioder. Varje år slocknar nån diod så nu var det dags för en ny. Och nu jävlar skulle jag minsann ha bra grejer!
Kollade in en tjusig sak jag hittade på KG Knutsson som har mycket fina saker till både båt och bil. När jag hämtat mig från svimningen och tagit mig upp på stolen igen efter att ha sett priset, beslöt jag raskt att det fick bli nästa kvalitétsvaruhus istället, nämligen Jula.

Nytt fäste fick svetsas dit på bågen och lite knypplande med eldragningen, sen lyser det så fint. Tyvärr ingen diodvariant denna gången, utan vanlig glödlampa.


Biltemavarianten, satt uppe på ena arbetsstrålkastaren



Nya i uppfällt läge



Och nedfälld



.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar