lördag 29 mars 2014

Va? En fisketur!

Man skulle nästan kunna tro att detta är en fiskeblogg!

Nästan pinsamt hur lite vi skrivit senaste tiden. Ska jag skylla på något så är det avsaknaden av is och den något mindre avsaknaden på arbete.

Jobbar 20 mil hemifrån ett par dagar i veckan, vi har moderbolaget nere i Blekinge och jag måste vara där en del, det tär lite på orken, man är ju strax över 30 nuförtiden, hrmm....

Men jag har nyligen insett att jag sitter mitt i havsöringssmeten o likaså gäddmecka inpå knuten. Begriper inte att jag inte fattat det förrän nu?

Nåväl, en fisketur var det ju. Mats B ringde igår o sade att han hade metemörtar att avvara. Jag var förstås inte nödbedd utan vi bestämde en kombinerad mörthämtar och fisketur i dag, lördag eftermiddag. Mörthämtningen gick jättebra...


Mats B har två stora fisketalanger; han ror väldigt bra och är en riktig jävel på att reda ut flätlinetrassel. Det är på fullt allvar alltså, jag kan inte påminna mig om ett trassel han gått bet på än!




Jag måste väl bekänna att Peter o jag allt varit ute några gånger i vinter, men resultatet har ju inte inspirerat till några länger bloggutsvävningar. Här är några bilder från förra helgen, det var inte lika varmt då som idag, kan jag meddela...


Här fick vi en stackars stel Abborre.





En stackars stel Benny.



.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar