torsdag 11 juli 2013

Minn Kota I-pilot V2

Premiär för den frontmonterade elmotorn. Funkade kanon. Installationen i fören på Linder 400:an blev bra, sitter stadigt och förhållandevis ur vägen så att säga.

Är väl inte hyperimpad av precisionen i ankringsfunktionen, men smidigt var det ju...

Mats B och jag var på Långsjön och frestade Abborrarna med lite gummi. Det nappad väldigt bra för att vara denna sjö som vanligtvis går under epitetet "Döa Havet".

Ett drygt femtontal Abborrar i bra storlek fick vi,  med en topp på 40 cm. (Balansare). Mats ville ha några till röken, så vi behöll därför några i lämplig size.

Många av fiskarna idag låg kring 250-350 gram, med ett par kring halvkilot, endast en pyttis som jag lyckades häkta under hakan med min balanspirk.

Tre Gäddor i mindre format fick åka hiss, min tog även den på balans. Svart 10 grams dubbelsvans var favoriten idag annars.

Ursäkta de usla bilderna, min Ixus 50 från 2005 är efter trogen tjänst i ur o skur troligen strax redo att möta sin skapare. Måste väl köpa en ny innan Norge antar jag. Kommer precis perfekt, lämnade in bilen på verkstaden för en timme sedan för byte av skivor och ok bak, snyft... //Benny



Gädd-Mats & Abborr-Benny



Abborr-Benny med en 40:a.




Gädd-Mats med en 40:a, ok då liite längre var den nog.




.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar