söndag 30 juni 2013

KM Norra Vi SFK.

Denna sista lördag i Juni var det dags för den årliga metetävlingen i klubben, tillika deltävling i KM. Första deltävlingen är ispimpel denna mete o pimpel i öppet vatten.

Fyra timmars fiske, hälften i väder som mest förde tankarna till oktober, och sedan uppklarnande och lite varmare. Lite sade jag...

Peter o jag började på ett grund och Peter började starkt medan jag inte hade ett napp på mete. Plockade ströfisk av mindre format på pimplet. Efter ett tag avtog nappandet och jag tog det i efterhand ödesdigra beslutet att flytta för att hitta nya fiskar.

I princip kan man säga att vi lade en bortkastad timme på att leta. När vi småningom lade oss på samma grund där vi började, nappade det igen, denna gång tack o lov bäst på min sida av båten. Knappade stadigt in på Peter men tiden ilade fort och jag hann inte ikapp, han hade ju osmaken att dra en o annan han också...

Min sista Abborre, fyra minuter innan slutet, dök mitt flöte och jag krokar en 37 cm på 600 gram. I grevens tid kallas sånt.

Både Peter o jag hade fin medelvikt, mina 30 hade snittet 215 gram. Peter 27 st, snittet 253. Schyssta Borrar.

Det nappade friskt för de flesta i år och vinnaren, Victor Gustavsson halade upp stöddiga 7440 gram ur Sommens djup. God tvåa var Peter, min gast alltså, som inte tog min uppmaning att skänka var femte fisk till båtens kapten. Peter fick 6820. Jag säger inte vad jag fick, men totalt kom det upp 13280 i vår båt  ;-)
Bo Gustavsson blev trea, 6580.

Kul var det med tävling i alla fall, vad jag minns är det min andra fisketävling ever. 4 augusti är det visst jiggtävling, man kanske skulle anmäla sig?

Grattis till alla pristagare!
//Benny


Peter meter, metar menar jag.




God uppslutning.




I väntan på resultaten.




Pristagarna.




Ett stycke klantarlse= Benny.




.


1 kommentar:

  1. Men Benny... du fick ju var femte Abborre av mej, kommer du inte ihåg..

    SvaraRadera