måndag 8 april 2013

Våren är räddad!

Sysselsättningsmässigt menar jag... Ska bytas fönster, tilläggsisoleras och ny panel på huset.
Har lejt för det stora jobbet, men rivning och anskaffning av allt material gör jag själv, mycket pengar att spara. Undrar vad man ska göra av alla pengar som blir över? Obs, skämt...

Har börjat riva panel och foder i väntan på att virket ska anlända. Fönster och klimatskivorna står stand by redan.

Det blir nog en ganska fisketorr vår/försommar för min del är jag rädd. En liten kristiflygarsafari hoppas jag dock få till, KF är ju tidigt i år och med tanke på den något lite sena våren, obs ironi... kom Dan med den goda idén att förlägga årets safari till sydligare nejder. Vi åker helt enkelt till Nassersjön och fiskar Nilabborre! Obs osanning...

Vi får allt nöja oss med Öresund och ev någon sjö i Ullaredsområdet, dvs Dans hemmavatten. Det blir nog bra det också. Hoppas få sprutt på Örnviken tills dess så vi kan guppa säkert i det ibland burkiga sundet.

Gårdagens fisketur gick till Sjöbrosjön tillsammans med Peter. Det var trögt som skam i början. Peter körde sin vana trogen med stor Bergman med 10:ans pimpelkrok och ett knippe maggot. Det visade sig för en gångs skull inte vara det vinnande konceptet i denna sjö.

Funkade bättre gjorde tafspirk med 4 mm mormyska på 20 cm tafs och två maggottar. Nu tömde vi inte sjön direkt, men jag fick i alla fall en på 325, en på 290 och en 150 grammare att rensa. Plus ett par tre kilo smått. Vid ena nedsläppet ner till 19 meter klippte en skaplig Gädda pirken fyra meter ner, men släppte som tur var efter ett par sekunder.

Måste skvallra lite om att Peter o Christer och några andra gubbar åker en vecka till Lofoten Norge strax. Jag har ju huset att jobba på och är inte alls avundsjuk. Obs fet jävla lögn...
//Benny





Öster gavel under rivning.




Vårtecken! Flyttfiskarna simmar norrut!




Tvungen att visa denna bild från i somras.
Våra pudlar hör något utanför och måste genast kolla ut...




.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar