söndag 10 februari 2013

Blå/Orange

Det var färgen på den pimpelkrok som gick som tåget idag. Vet inte var jag fått den ifrån, bara att jag inte köpt den själv i alla fall. Ingen färg jag skulle välja att lägga pengar på. Men idag var det den som gällde.

I ärlighetens namn provade jag inget annat någon längre stund heller. Förutom favoritbalansaren som svek å det gruvligaste, fick nån enstaka miniborre på den bara.

Varför körde jag med blått om jag nu inte tror på det? Jo, jag läste i en gammal fisketidning häromkvällen en intervju med en gammal "pimpelräv" och han föredrog krok med blått i. Mindes att jag nog hade en sån i reservasken och monterade den på en pirk för att testa. Och si, det gick ju utmärkt!

Vill inte reta Asmin, (Jo lite vill jag nog reta honom när jag tänker efter)   ;-)  men av tio matnyttiga Abborrar idag togs nio på den blå/orange kroken...

Vi hittade fisken grundare idag, från 14 upp till 10 meter. Det är ganska grunt för att vara Sommen verkar det som.

En del snö på isen nu, betyder att den inte tjocknar nu, varierar mellan 10 och 20 cm. En stor råk, tursamt nog väl synlig, sträcker sig utmed Norravifjärdens östra sida. Vaksamhet anbefalles! Sommen är en lurig dam att beträda...



Asmins enda vettiga idag. Han kommer snart igen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar