lördag 10 november 2012

Senhöstfiske

"Grävlingen", ja det är hans nick på Fiskesnack.se och en kompis till honom har Gäddfiskehelg nu. De kör hårt efter Gädda med främst jerk och gummibeten. Träffade dem på sjön och de hade fått sju ihop, inga större tyvärr. Ett par fina Abborrar hade de lurat på jigg tidigt i morse.

Själv satsade jag på spinnfiske med större gummibeten, typ Mr. Rubber. Fick en, dock på en av mina favoritjiggar alla kategorier, köpt på SweAngler så länge den butiken fanns... Minns ej vad de heter men funkar på de tre predatorer jag fiskar efter i sött vatten. Fick även två Abborrar på samma jiggsort. Kort tur blev det, kan bli en sväng i morgon igen, får se hur vädret artar sig.
I morgon ska jag försöka komma ihåg att ta med mig ekolodet...



Knappa två. Retur förstås.




375 gram, stekpannan!



.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar