söndag 14 november 2010

Lång fisketur 15/11-2010

Ingemar från Mjölby o Benny var på en av Ingemars favoritsjöar och vertikalade gös idag. Vi for i ottan och var hemma i skymningen.
Fina förhållanden rådde när vi kom fram, sol och lite lagom vind men det kom på skam ändå. Solen försvann dock ganska omgående och det mulnade på men inget regn kom ner i alla fall.
Riktigt trögt fiske men kul ändå. Alltid kul att fiska på ny sjö och med ny fiskare.

Ingemar hade med sin elmotor, en MinnKota 55 med utväxling på styrningen och steglös fartkontroll. Riktigt bra motor, upp på önskelistan. Längre än så kommer den nog inte, Kosta Skjorta!

Ingen betesfisk hade vi med, körde uteslutande med jigg. Shaker i färgerna Dill och Silverglitter med pärlemovit buk var det vi fick de fåtaliga vampyrerna med.
Största var en 1,7:a till baljan. Totalt 4 gösar och en abborre. Vi hade en del napp som släppte. Jag tappade en fining några sekunder efter hugget. Attans tokigt! sade jag då ;-)

Vår teori till det dåliga utbytet är veckans myckna snöande och därpå följande regn som kylt ner sjön snabbt och dessutom höjt vattenytan med ca 50 cm. Inte ens doftgel hjälpte.

Vi såg både abborrstim på halvdistans och enstaka gösar vid bottnen på runt 10 meter men som sagt, de var definitivt inte på humör.

Tack Ingemar för en trevlig fiskedag!


Ingemar som tillfällig kapten på min skuta.




1700gr





Super mig hit och Super mig dit... inte fan hjälpte de någe.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar