lördag 6 november 2010

Fraser River Dag 6

Idag har han överträffat sig själv och skrivit en halv roman, trevligt tycker jag. Hitills har jag lagt till prickar o ringar på hans text men idag får ni läsa svengelska. Inga bilder dock.

"Tjenare grabbar,
Ytterliggare en bra dag i Harrison River - November 5.
Idag var det laga moln och regn i luften, vindstilla pa morgonen, blasigt
som helvete mitt pa dagen och lite lugnare igen pa eftermiddagen samt att
regnet borjade sista timmen.

5 fiskar idag.
165 cm - 37 kg
151 cm - 27 kg
141 cm - 22 kg
142 cm - 20 kg
104 cm


Inga riktigt stora idag, men en klart godkand dag. Bara att njuta av all
fighter. Storarna ar sa in i helvete starka och nar dom parkerar under
baten ar det nastan omojligt att fa dom att lamna botten.
Forst nar det borjar komma upp luftbubblor, da vet man att fisken har borjat trottna och
da kan man lagga pa lite mer kraft, med tummen pa spolen och banda upp dom
till ytan. Sa fort dom kommer till ytan verkar dom ge upp och ar
latthanterliga.


Jag fick en felkrokad fisk idag med, men den var det inget jag kunde gora
nagot at, eftersom den simmade pa min lina i strommen och krokade sig sjalv
i stjartspolen. Spot bara bugade i en kraftig bage och slirbromsen skrek.


Guiden bara skakade pa huvudet och sa "never seen bites like that" och
fisken drog ivag som ett express lok. Av ryckningarna i spot drog guiden en
snabb slutsats "Tail hooked", sa det var bara att dra bromsen i botten,
tummen pa spolen och att bogsera in fisken baklanges. Den var klart over 2
meter lang, sa det tog en stund.


Halsningar Tomas "

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar