torsdag 30 december 2010

Balanspirk var det ja...

Idag skulle det köras balanspirk efter stor abborre. Var planen alltså...
Brukar sluta med att man sitter där o halar småabborre lika förbenat. Men idag skulle jag verkligen ha karaktär att hålla ut, även om det inte nappade.

Letade runt lite på de vanliga ställena och djupen runt 9-10 meter men hittade inget där. Flyttade in till mellan 5-6 meter och där var de.

Fick först inget på balans men de var där och stötte. När jag kört ett par timmar med bara nån mindre ströfisk tröttnade jag som vanligt och släppte ner en vertikal. Ofta gör jag så att jag börjar med balanspirk tills jag känner att det är fisk på plats och byter till vertikalpirk, brukar vara effektivt, så ock idag.

Mot slutet satt jag länge i hålen och nötte med balansaren och fick väl ett tiotal på det, största på bilden nedan, kanske två hg?

Totalt drygt 30 st som tillsammans kanske vägde halvtannat kilot uppskattningsvis, de flesta gick att returnera.

Inget agn idag, bara lyskrok.
Om vädret är bra blir det nog en tur på nyårsdagen igen.

Första med vettig storlek idag.

En trehektos på vertikal, men jag tröttade ut den med balansaren först...

Skaplig kant, mellan första o sista hålet är det 7 steg. Men det skiljer 11 meter i djup!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar