lördag 29 december 2012

Dagens tema: Grått.

Rundsjön. 15 cm is. Ganska blåsigt men jag höll mig hyfsat i lä. Grått väder, grå is. Någon plusgrad och regn i luften.

Hittade de små liven först på fem meter mjukbotten. Inte grundare, ej heller djupare. Drog ett gäng i standardstorlek.

Borrade mig bortåt ett område jag DrDepthat och tänkt mig återvända till på isen. Gjorde så och där fanns lite fler borrar, dock samma storlek. När jag kände att det började räcka med småfisk, hakade jag på en balansare och fick genast påslag.

De mindre fiskarna är där och stöter o petar. Fick en liten glupsk en och nästa nedsläpp small det så där gott som bara feta Abborrar kan. En tjusig dam hade klippt balansaren utan tvekan. Är ju alltid lite lattjo med handhållen flätlina, ibland går det bra, ibland smiter de.

Lyckades lirka upp den till iskanten där den naturligtvis fastnade på tvären under hålet. Eftersom det bara var 15 cm is nådde jag ner med näven och bärgningen gick lyckligt.





Grått var det ja.



En liten pys.




Så ska de se ut! 37 cm. 620 gram.




.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar