måndag 12 september 2011

Gäddtrolling light.

Efter hemkomsten från Grebbestad åkte jag en liten tur till Rundsjön. Planen var att i ett par timmar trolla gädda med ena djupriggen och ett ytspö. Eftersom jag glömde riggen hemma blev det ett spö åt vardera hållet och en Nisse 26cm på det ena och en Westinare på det andra.

Hade bestämt en rutt som skulle sluta på det stället jag fick abborrarna förra veckan. Lite pimpel som avslutning hade jag tänkt.

Fick en liten gröning på Westinaren efter en kvart och när jag kom fram till abborrstället var där helt minerat med kräftburar. Tog en annan rutt men ingen gädda ville bita. Snackade lite med Marcus D, han visade några fina tailbeten han gjort. Avslut sedan.

Och nu till det värsta av allt... Förra hösten repade jag sidan på bilen på en vattenpost som helt utan förvarning hoppade upp ur en gräsmatta. Nu är bilen äntligen inlämnad på lackering. OCH JAG KAN INTE FISKA PÅ EN HELVECKA!!! Det är synd om mig!


Klicka på bilden och studera kroktacklingen på Westinaren. En känd metod för säkrare krokningar och minskad risk att "korsfästa" gäddan. Funkar på Westins Jätte och Nils Master i alla fall. Gäddan sitter oftast med främre kroken på sidan i munnen.

Har testat på Fladen Conrad och nån mer men med sämre resultat men det kanske bara är tillfälligheter.

Fram är det Ring-Lekande-Ring-Krok.
Bak är det Ring-Ring-Krok.

Glupsking!




.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar