torsdag 8 juli 2010

Trög göskväll

1500gr
1400gr


Lite mete på onsdagskvällen. Måste göra ett litet uppehåll i fisket nån vecka men hade ett tjog pigga mödisar i bunken som jag metat upp med stor möda. Synd att inte meta på dem. Alltså tar jag en tur och letar upp ett ställe som verkar lovande och ankrar där.

Sex meter djupt, sluttar ner mot tolv. 23 grader i vattnet och nordlig medelstark vind. Sprider mina tre spön i höjdled, ett nere vid botten, ett på fyra meter och ett på två.
Får ganska omgående napp där flötet försvinner ganska snabbt, vilket brukar tyda på skaplig storlek och villig gös. Vevar snabbt in löslina tills kontakt med gösen, skrap, jag drar mörten ur gapet på´n och mister även mörten. Ja, ja, det kommer snart en ny.

Har sen ytterligare tre-fyra napp som inte resulterar i fast fisk. Antingen är det smågös som är och nafsar på betena eller är de riktigt tröga.
Ett par gånger går flötet ner och efter en stund kommer det upp igen och när jag kollar är mörten väck.

Nåväl, det slutade med två st, en 1500gr i baljan och en 1400gr retur. Och en grön banan på jigg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar