torsdag 17 juni 2010

Metkväll

71cm 2840gr


Bissingar!


1600gr


Var och metade i gårkväll. Åkte till ett favoritställe i sjön, en brant kant som börjar i ett 2,5 meters stengrund och slutar på 15 meter mjukbotten. Svårankrat när det blåser men det gick bra denna gång. Enoenhalv timme utan nån kontakt vare sig på de tre metena eller jiggen.

Beslöt mot bättre vetande att flytta, men jag stod inte ut i den envetna blåsten längre. Flyttade till en mjukbotten på 7 meter som sakta stiger till 5. Brukar kunna vara bra där men fick inget där heller. Åka hem eller flytta? Beslöt att testa ett nytt ställe som jag sneglat på via DrDepth. En sned lerbotten från 8 sakta upp mot 4 och sen snabbt upp till 2,5 stengrund.

Fick ganska omgående ett blixtsnabbt hugg på jiggen som jag inte hann med. Efter ytterligare en stund började det nappa på metena, första 1600gr, baljan. Sen en på 1980gr, tre under måttet, en på ca 45 en 47 och till sist en 2840gr. Alla i retur. Missade tre napp, troligen smått.



Jag? Glupsk? Hur menar du då?

De sista två var dubbelhugg, vänstra flötet sjönk sakta, när jag lyfte spöt, dök vänster flöte bestämt. Gjorde mothugg på första, den var liten, lade ner det spöt och tog det andra, mothugg, den var betydligt bättre, visade sig vara den på 2840. Efter foto, mätning, vägning och retur lyfte jag första spöt igen, jodå den är kvar. 35cm, ibland väljer man rätt...



VJgös ca 50cm

Avslutade med två VJ-drifter över ett 3,5meters stengrund, fick en riktigt mörk göshanne på en Fin-S 6" lila. Totalt åtta gösar alltså. En vanlig dag på jobbet ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar